We wtorek 19 stycznia odbyło się spotkanie mediów z Ambasadorami kampanii „Jem Drugie Śniadanie”. Do grona partnerów wspierających akcję dołączył Żagiel Med., który w 2016 roku będzie partnerem medycznym kampanii.
W drugiej odsłonie kampanii „Jem Drugie Śniadanie” do grona ambasadorów dołączyła Katarzyna Glinka, która razem z Dorota Chotecką, Anną Wyszkoni i Andrzejem Krzywym będzie namawiała do regularnych posiłków rodziców oraz dzieci.
Podczas konferencji inaugurującej kolejny rok działań bez wahania zaangażowała się w akcję. Jak przyznała, jako aktywna zawodowo mama, przestrzega zasad, które pomagają jej organizować dzień. Jedną z nich jest m.in. regularność spożywania posiłków.
Zdrowe odżywianie, a przede wszystkim umiar i równowaga są dla mnie najważniejsze. Chociaż mam dużo obowiązków zawodowych to przede wszystkim jestem mamą. Wspólne posiłki to bardzo ważne momenty w ciągu dnia, zwłaszcza od kiedy mój synek poszedł do przedszkola – przekonuje aktorka.
Namawiając do regularnych posiłków organizatorzy „Jem Drugie Śniadanie” pamiętają o tych, których na posiłki nie stać. Dzięki wspólnej inicjatywie z programem dożywiania Pajacyk w ubiegłym roku wydano 15 600 ciepłych posiłków w szkołach na terenie całej Polski.
Pomaganie dzieciom z najuboższych rodzin, tym które nie mogą liczyć na domowe drugie śniadanie, jest naszym obowiązkiem. Realna pomoc, jaką niesie kampania a także jej idea, były powodem, dla którego zdecydowałem się wesprzeć „Jem Drugie Śniadanie” w kolejnej edycji – powiedział Andrzej Krzywy podczas konferencji inaugurującej tegoroczną odsłonę akcji.
Do grona partnerów kampanii „Jem Drugie Śniadanie” w tym roku dołączył Żagiel Med, którego przedstawiciele również byli obecni na konferencji. Jak przyznała Prezes Zarządu, Dorota Karczewska, drugie śniadanie ma ogromne znaczenie szczególnie dla dzieci spędzających większą część dnia
w szkole.
Regularne spożywanie drugiego śniadania nie tylko wpływa na nasze dobre samopoczucie,
lecz również może w znacznym stopniu zapobiegać otyłości i wszelkim chorobom metabolicznym, układu krwionośnego oraz zaburzeniom gospodarki hormonalnej. Jako partner medyczny kampanii będziemy służyć wiedzą i doświadczeniem we wszelkich kwestiach związanych ze zdrowiem. – mówiła Dorota Karczewska.
Kampania „Jem Drugie Śniadanie” promuje również ideę noszenia ze sobą pojemników z drugim śniadaniem.
Przykład idzie z góry. – mówiła podczas konferencji Dorota Chotecka. Dlatego w tegorocznej edycji chcemy dotrzeć z naszym przekazem do rodziców, bo to oni odpowiedzialni są za to,
co jedzą ich dzieci. Sama angażuję się w projekty organizowane w szkole mojej córki i wiem,
że dzieciaki chętnie chłoną wiedzę dotyczącą zdrowego odżywiania. – przyznała.
Kampania informacyjno-edukacyjna „Jem Drugie Śniadanie” ruszyła na początku 2015 roku. Edukując jednocześnie wspiera program dożywiania Pajacyk. Za cel organizatorzy postawili sobie wyrobienie
w Polakach, a zwłaszcza w dzieciach i młodzieży, dobrego nawyku jedzenia drugiego śniadania. Zaangażowane w akcję gwiazdy zgodnie przyznają, że jest to dla nich ważny posiłek, który codziennie zabierają ze sobą do pracy, a także pilnują, by ich dzieci regularnie go spożywały.
Za organizację odpowiada Zaza Media. Sponsorem kampanii „Jem Drugie Śniadanie” jest marka Bielmar.
Partnerem medycznym został Żagiel Med .