Żagiel Med partnerem medycznym programu

20 stycznia 2016

Kampania informacyjno-edukacyjna „Jem Drugie Śniadanie” ruszyła w 2015 roku. Od samego początku jej celem jest wyrobienie w Polakach, a zwłaszcza w dzieciach i młodzieży, nawyku jedzenia drugiego śniadania. W tym roku rusza kolejna odsłona akcji, w którą zaangażował się ośrodek medyczny z Lublina – Żagiel Med, który został partnerem medycznym kampanii.

Drugie śniadanie, z pozoru mniej istotny posiłek, ma ogromne znaczenie szczególnie dla dzieci spędzających większą część dnia w szkole. Zbyt długa przerwa między śniadaniem a obiadem może mieć ogromny wpływ na ich koncentrację i zaangażowanie w lekcje. Często jest ona również impulsem do spożywania dużych ilości niezdrowych przekąsek, czego konsekwencją jest pogorszenie kondycji psychicznej jak i fizycznej najmłodszych.

W ubiegłym roku bacznie przyglądaliśmy się działaniom podejmowanym w ramach kampanii „Jem Drugie Śniadanie”. Do gustu bardzo przypadła nam szerzona przez organizatorów i ambasadorów idea jedzenia drugiego śniadania. W końcu regularne jego spożywanie nie tylko wpływa na nasze dobre samopoczucie, lecz również może w znacznym stopniu zapobiegać otyłości i wszelkim chorobom metabolicznym, układu krwionośnego oraz zaburzeniom gospodarki hormonalnej. Dla nas jest to szczególnie istotne ze względu na profilaktyczny charakter akcji – mówi Dorota Karczewska, prezes Zarządu Żagiel Med. Jest nam niezmiernie miło, że w tym roku będziemy mogli przyłączyć się do akcji i wspólnie przekonywać do zdrowego stylu życia – dodaje.

Żagiel Med został partnerem medycznym tegorocznej odsłony kampanii „Jem Drugie Śniadanie”. Od teraz zespół lekarzy Żagiel Med będzie służył akcji swoją wiedzą i wsparciem we wszelkich kwestiach związanych ze zdrowiem.

Ubiegłoroczna edycja kampanii „Jem Drugie Śniadanie” była jednocześnie wsparciem dla programu Pajacyk, który organizowany jest przez Polską Akcję Humanitarną. Dzięki kampanii, aż 15 600 dzieci
z ubogich rodzin otrzymało w szkole ciepły posiłek. Również w tym roku PAH pozostaje partnerem społecznym akcji.

Sponsorem kampanii niezmiennie są Z.T. „Bielmar” Sp. z o.o. z Bielska Białej, producent takich produktów jak margaryna Śniadaniowa i Palma czy olej Beskidzki. Bielmar od wielu lat bacznie obserwuje nawyki żywieniowe Polaków i stara się przypominać o zasadach prawidłowego odżywiania.

„Jem Drugie Śniadanie” wsparli do tej pory: Andrzej Krzywy, Dorota Chotecka, Anna Wyszkoni, Marek Kaliszuk, Dominika Gwit i Jacek Kawalec. W tym roku do akcji dołącza kolejni ambasadorzy. Po raz kolejny, w drugi poniedziałek września, zorganizowany zostanie również Ogólnopolski Dzień Drugiego Śniadanie. Wpisujemy ten dzień na stałe do kalendarza!

Zobacz archiwum aktualności